Viscose en zijde vezels voor vilten

Zijdevezels en viscose vezels

hierbij de link naar de webwinkel https://www.bodyflower.nl/viltwinkel/product-categorie/overige-vezels/

Graag vertel ik je vandaag meer over viscose- en zijdevezels en hoe je ze kunt gebruiken in je viltwerk. Ik ben Ingeborg Honer van de OnlineViltschool en de Bodyflower.nl/vilwinkel. Laten we eens kijken naar deze vezels.

Zijdevezels zijn losse vezels die gesponnen zijn door zijderupsen. Ze hebben een prachtige glans en zijn natuurlijk ontstaan. Viscosevezels, daarentegen, zijn plantaardig materiaal dat op een specifieke manier wordt bewerkt om mooie, dunne en glanzende vezeltjes te verkrijgen. Ze worden kunstmatig gemaakt van plantaardige vezels.

Op het eerste gezicht lijkt er weinig verschil te zijn tussen zijde- en viscosevezels, hoewel zijde misschien iets meer glans heeft. Toch zijn ze vrij gelijkwaardig. Het grote verschil zit hem in de oorsprong: zijdevezels zijn van dierlijke oorsprong, gesponnen door rupsen, terwijl viscosevezels van plantaardige oorsprong zijn.

Viscosevezels zijn veel voordeliger dan zijdevezels, maar ze werken net zo goed en zijn even gemakkelijk te gebruiken. Daarom raad ik aan om vooral met viscosevezels te werken vanwege de prijs en het gemak. Ze kunnen prachtige accenten toevoegen aan je werk en krimpen mee met de wol, wat mooie effecten geeft.

In mijn voorbeelden zie je hoe zowel viscose- als zijdevezels vergelijkbare resultaten opleveren. Het is dus zeker aan te raden om deze vezels te gebruiken voor een mooie, chique uitstraling in je projecten. We hebben een breed scala aan kleuren beschikbaar in onze webwinkel, dus neem gerust een kijkje en laat het ons weten als je nog vragen hebt. Veel succes met je eigen projecten!

Ga direct naar onze webwinkel en bekijk het uitgebreide aanbod https://www.bodyflower.nl/viltwinkel/product-categorie/overige-vezels/