Expositie 2022

Wilma Rozendaal

Mijn naam is Wilma Rozendaal en ben nu met pensioen. Door de corona ben ik in maart 2020 lid geworden van de onlineviltschool. Het vilten van een sjaal maakte me gelijk enthousiast en nu ben ik er verslaafd aan. Wat een mooie techniek om al je ideeën in uit te werken. Mijn achtergrond is lerares naaldvakken en textiele werkvormen. Dus textiele technieken zijn mijn passie. Daarnaast schilder ik al 25 jaar. Nu ik met pensioen ben wil ik beide technieken met elkaar combineren. In onze vrije tijd hebben we vanaf 1983 een zeilboot. Zeilen is onze passie. Als je uren vaart, gebeurt er wat met je. Je komt in het hier en nu en je laat je zorgen ver achter je. Bezig zijn met het varen en de zee zorgen daar voor. Dit doet vilt maken en schilderen óók met mij. Met passie ontwerpen, ideeën zoeken en uitwerken en uiteindelijk een techniek zoeken wat er bij past, is mijn drijf.

Werkstuk 1: Bomen in een kleurig landschap

Dit landschap geeft rust en tegelijk onrust. Rustig weer met stormachtig details. Het is een weergave van het leven. Het is een combinatie van vilten en borduren met de naaimachine. De natuur geeft rust en tegelijk onrust. Rustig weer met stormachtig details.

Afmeting

63 bij 63 cm plat

Materiaal

Dit is gemaakt van naaldvlies en restmateriaal van een gevilte jas en andere stukjes, die ik over had.

Te koop?

Ja, €100,-

Werkstuk 2: Pegasus

De Grieken waren het onderwerp voor dit werk. Ook andere technieken gebruiken bij vilt maken. Dit ligt precies in mijn vakgebied en is dus leuk om te doen. Pegasus met zijn vleugels heb ik hier willen afbeelden. De vleugels zijn in het verhaal zo belangrijk, dus hier ook.

Afmeting

12*20*25 cm

Materiaal

Lont wol 19 micron, Maori wol 27 micron rest vilt van mijn jas voor de vleugels.

Te koop?

Ja, €75,-