Anne-Marie Magielse (viltcoach OnlineViltSchool)

Ik ben Anne-Marie en sinds augustus 2021 werkzaam als viltcoach bij de Onlineviltschool.

Creatief bezig was ik altijd al, maar sinds ik het vilten heb ontdekt ligt mijn passie volledig bij wol. De laatste tijd ben ik ook wat aan het experimenteren om andere vormen van textiel in mijn viltwerk te verwerken, een leuke verdieping en uitdaging!

Ik werk vooral intuïtief en raak geïnspireerd in en door de natuur en door de kleuren die ik om me heen zie.

Kussenvilten

Dit kussentje heb ik gemaakt van 2 proeflapjes, de gele is gemaakt van lontwol met een versiering erop en de paarse is gemaakt van naaldvlies.

Ik wil hiermee laten zien dat je met een eenvoudig ontwerp al een leuk eindproduct kan krijgen.

Bloemenvilten

Deze bloemen ketting heb ik gemaakt door de bloemen aan een koord vast te vilten.

Ik heb de ketting inmiddels verkocht dus kan hem niet meer laten zien op de expositie (helaas).

Shibori

Dit is mijn eindwerkstuk met de Shibori (afbind) techniek.

Shibori 2

Nogmaals deze techniek maar dan met wol van het bergschaap.

Spiraal op naaldvlies

Hier heb ik een spiraal gevilt op naaldvlies en vervolgens met de naaimachine wat lijnen erop geborduurd en kraaltjes erop genaaid.

Vilt projecten

Voor de les projecten heb ik onderstaande werken gemaakt:

Een vaas met een Keltisch patroon erop. Ik heb de wol om een glazen fles heen gevilt.

Wandkleed

Mijn wandkleed gemaakt van kaasdoek, verschillende soorten wol waaronder bergschaap, lontwol, naaldvlies en Wensleydale krullen. Afgewerkt met kralen, katoen, wolgaren en zijdevezels.

De titel is “Ins Blaue Hinein”

Dit betekent: in het wilde weg, onvoorbereid, al improviserend, zonder zich beperkingen op te leggen. En dat is precies wat dit wandkleed is en hoe het ontstaan is.

Letterlijk vind ik deze titel ook toepasselijk aangezien het overwegend blauw van kleur is en ik momenteel in Duitsland woon.

Wolkraag

Mijn ‘alternatieve’ wolkraag gemaakt op naaldvlies met verschillende soorten krulletjeswol waaronder Wensleydale, Blue faced Leicester en Angora. Daarna zelf geverfd in roze.