Anci Piller (viltcoach OnlineViltSchool)

Ik ben Anci Piller, AnciWoolWorks viltcoach van Traject 2 bij de Online Viltschool, coupeuse en naaidocent in eigen atelier.

Zo’n 13 jaar geleden ben ik begonnen met vilten van ruwe vachten maar wilde ook graag het fijne viltwerk leren maken. Zo heb ik bij de online viltschool eerst een paar losse vilt en verf-lessen gedaan en heb ik me ingeschreven voor de VIP Traject 2 Stoffen en kleding vilten. Er is niks mooiers dan je eigen stof kunnen vilten voor een kledingstuk!

Op het moment neem ik deel aan het master experimenteren met vilt.

Naast naaien en vilten ben ik ook aan het spinnen, weven en ik kweek zijderupsen.

Ik hou van natuurlijke en eerlijke materialen en van kleuren.

Soms werk ik intuïtief en soms vanuit een ontwerp/thema. Mijn vachtkleden en catcaves maak ik van de natuurlijke kleuren van de schapenvacht, de sjaals en kleding juist met veel kleur.

Sjaals en kragen

Bij de sjaals en kragen heb ik veel ruitpatronen gebruikt, soms gecombineerd met ronde vormen. Materialen, kleuren en design van de ene stuk komen vaak terug in een andere. Materialen zijn (handgeverfde) zijde, merinoswol, naaldvlies, viscose en linnen.

Sjaals en kragen

Mouwloos vesje

Mouwloos vestje is geïnspireerd op een oude Hongaarse bruidskist, De vele lagen verf wat men door de jaren heen overheen heeft geschemerd om het te “moderniseren”, bladert af en komt een traditioneel met de handgeschilderd omlaag tevoorschijn. Een tulp…

Bruidskist

Inspiratiebron van bovenstaande vestje

Blauwe Jas met wikkelrok

Deze blauw jas met wikkelrok is van merino/zijde naaldvlies met handgeverfde pongezijde en margilanzijde, viscose - en wol vezels.

Inspiratie was de waterspiegeling van de vistrap waar ik vaak wandel.

Tuniek

Het idee voor deze tuniek is ontstaan na een avondje tekenen. Ik wilde de ruitmotief van de kragen er in gedeeltelijk in het ontwerp verwerken

Materialen zijn handgeverfde chiffon- en ponge zijde met merinoswol en zijde vezels.

Gele Jas

Bij deze jas zijn naaldvlies met handgeverfde margilanzijde en zijde vezels verwerkt. Voering is een pongezijde stof.

In deze jas heb ik ook ruit met ronde vormen gecombineerd.

Inspiratie, close up van een zonnebloem.