Expositie 2022

Nelly Verplanke-Zegers

Ik ben Nelly Verplanke -Zegers en mijn fascinatie voor vilt is begonnen in september 2017.Vanuit mijn achtergrond als coupeuse ben ik een zoektocht begonnen naar meer uitdaging en ben in aanraking gekomen met het ambacht vilten en ecoprinten wat heel inspirerend en boeiend is. Hierin geef ik nu zelfs workshops in mijn atelier waar de oh's en ah's over de tafel vliegen van verbazing. Dat geeft mij heel veel voldoening en de cursisten gaan met een mooi werkstuk tevreden naar huis!

Werkstuk 1: Ecoprint omslagsjaal

De ondergrond is Kaasdoek waar ik een dunne laag merino wol op heb gelegd met zijdevezels en daarna geprint met de eucalyptus het braamblad enz. wat een prachtig resultaat heeft opgeleverd. Hierbij heb ik nog bijzondere knopen gevilt met een bijpassend koord.

Afmeting

68 x 100

Materiaal

Kaasdoek merinowol zijdevezels bladeren uit de natuur

Te koop?

Ja, €249,95

Werkstuk 2: Kraag in groen tinten in 3D techniek

Decoratieve accessoire kraag in groen tinten in 3D techniek verwerkt met merino wol met zijde en enkele zelf gekleurde wolkrullen in mooie tint groen. Mijn inspiratie hiervan is de natuur uit onze eigen omgeving!

Afmeting

ca.45 x 50

Materiaal

Gekleurde wol krullen zijdevezels en merinowol