Expositie 2022

Nel Kok

Ik ben Nel Kok en ben al va het begin lid van de online viltschool, daarvoor heb ook al wat workshops gedaan en ben ik ook af en toe zelf aan de slag gegaan maar ik miste toch wat aan mijn viltwerk dus vandaar de viltschool en dat heeft mij zeker beter leren vilten. Vilten vind ik enorm leuk omdat je van wol met evt andere toevoegingen bijzonder mooie lappen kan maken.

Werkstuk 1: Genaaid jasje Bodyflower

Mijn inspiratie kreeg ik van een zijde lap, waar ik een proef lapje van maakte en het zo'n bijzondere structuur gaf dat ik daar iets mee wilde. Dus ik maakte een lap, in twee delen, groot genoeg voor een jasje en laten er nu ook nog mooie bloemen in voor komen , dus ik dacht dit is BODYFLOWER

Afmeting

Materialen

Grijs naaldvlies met zijde en een lap zijde er boven op.

Te koop?

Ja, prijs onbekend

Werkstuk 2: Tuniek Bodyflower

Tuniek om de mal heen gemaakt, ik ben op dit moment helemaal in de ban van zijde stofjes/sjaaltjes ed die ik van kennissen, fam. ed krijg of haal bij de kringkoop. Zo kreeg ik ook een vreselijk mooi lapje met rozen welke ik in stukken heb gescheurd en op het naaldvlies heb gelegd en wederom weer een BODYFLOWER

Afmeting

Materialen

Grijze naaldvilt met zijde, daarop de zijde lapjes met de rozen en ook nog andere zijde lapjes De draden welke van het scheuren van de lapjes af zijn gekomen heb ik gebruikt tussen de lapjes en aan de voorkant nog een lont zijde vezel.

Te koop?

Ja, prijs onbekend