Expositie 2022

Marsina Korevaar

Ik ben Marsina Korevaar en 60 jaar oud. Een jaar geleden ben ik begonnen met vilten, wat ik nu een jaar doe en bijna dagelijks. Met vilten ben ik begonnen om mijn gezondheid te verbeteren. Dit heeft me erg geholpen. Ook vind ik het leuk om telkens weer nieuwe technieken te leren. Vilten is voor mij inspanning, maar vooral ontspanning.

Werkstuk 1: Leven uit gebroken aarde

Als techniek heb ik gebruikt: de gebroken aarde. Daarboven: 2 ruwe stenen, waartussen een mooie, witte bloem bloeit. In de knop is een parel verwerkt. Uitleg: gebroken aarde: verlies van relatie, werk en de gebroken van het leven. Ruwe stenen: de moeilijkheden waar wij mee te maken hebben in het leven. En toch groeit tussen de rotsen van het leven een mooie, tere, witte bloem. De witte bloem vertelt ons van de onschuld. De parel: de bijzondere persoonlijkheid die je hebt. Boven de witte bloem: het V-teken, wat ons vertelt van het volbrachte en de vrijheid.

Afmeting

H: 70 cm. B: 30 cm.

Materiaal

Een oud verfpaneel. Lontwol. Naaldvlies. Zijdeweefsel. Parel en borduurgaren.

Te koop?