Expositie 2022

Lea Groot

Ik ben Lea Groot, 62 jaar, woon in Alkmaar en ik ben nu 2 1/2 jaar actief aan het vilten. Gestart met een sjaal bij de online viltschool om het eens te ervaren. En dat pakte goed uit: ik begon met de viltschool en heb meteen traject 3 gedaan: vormvilten. want daar wilde ik meer van weten en leren. En nu doe ik de master: werken vanuit de kunst. Ik geniet! Het past bij mijn lerarenopleiding textiele werkvormen/tekenen, die ik lang geleden volgde. Het is ontzettend fijn om weer beeldend bezig te zijn (na zoveel jaren ander werk en 2 kinderen).

Het beeldend werk start met ideeën, inspiratie opdoen, voorbereiden van werk (schetsen, vormen in uitdenken, proefjes maken) om daarna tijdens het vilten mijn intuïtie te volgen en in de flow van het werk te ontdekken wat er mogelijk is. Zo komen bij het vilten techniek en intuïtief werken heel mooi samen. Naast het vilten werk ik als vrijwilliger gids natuurbeleving bij Staatsbosbeheer in Schoorl. De natuur ontspant èn inspireert! Dat mag ik ook kinderen en volwassenen laten ervaren tijdens diverse wandelingen, het geeft mij, naast het vilten, veel voldoening.

Werkstuk 1: Knotwilg

Groen/grijze staande vorm geïnspireerd door het thema levensboom. De vorm is ontstaan door insnijding en daarna het vastzetten van de ontstane stroken.

Afmeting

L 15 cm, H 23 cm, B 15 cm

Materialen

Materiaal: merinowol (19 micron), grijs, licht en donkerder groen. Nat vilt techniek, gevilt om een mal, de losse vormen zijn heel licht gevilte stroken.

Te koop?

Nee

Werkstuk 2: Discus (Saturnus)

Afmeting

L 17 H 12 B 17

Materialen

Merinowol (19 micr) in kleuren blauw en oranje. naaldvlies naturel voor de ringen. Gevilt om een mal.

Te koop?

Ja, €45,-

Extra Werkstuk 3: Discusvorm

Extra werkstuk in het kader van Master werken vanuit de kunst, thema Kelten.

Een Discusvorm Gevilt met merinowol (24 mc). Afm. Disc L 25 B 25 H 14

Extra Werkstuk 4:Vaas

Extra werkstuk in het kader van Master werken vanuit de kunst, thema Kelten.

Een Vaas. Gevilt met merinowol (24 mc). Afm. Vaas L 28 B 15 H 26