Expositie 2022

Ingrid Klerkx

Ik ben Ingrid Klerkx, ik vilt inmiddels al enkele jaren. Het hele proces van losse wol tot product vind ik nog steeds fascinerend, dat je van zoiets teers iets kunt maken dat zo sterk is, simpel weg puur handwerk. Het is voor mij bijna meditatie, rollen, tellen, draaien... En je eigen fantasie vorm geven. Om ook een technische onderbouwing te krijgen en mijn vaardigheden uit te bouwen ben ik ruim een jaar geleden begonnen bij de Onlineviltschool.

Werkstuk 1: Fleur

Mijn 1ste werkstuk is gebaseerd op het thema body flower, ik vond het wel grappig om dat een heel letterlijke vorm te geven, een body, en een flower. Fleur.

Afmeting

20x25x20

Materialen

Merino lontwol

Te Koop?

ja, € 35,-

Werkstuk 2: Abstractie

Ik heb hier de term bodyflower heel vrij opgepakt, het is losjes gebaseerd op meerdere werken (body of work) van abstract kunstenaar John Beckley. Hij werkt vaak met kleuren, vormen, lagen en transparantie en weet daarbij een balans en evenwicht te bereiden waarvan ik hoop dat ik er in de buurt ben gekomen. Het flower aspect zit in de kleuren, de gelaagdheid van bloembladeren en de cirkels die bloemen vaak als grondvorm hebben.

Afmeting

Diameter 25 centimeter

Materialen

Merino naaldvlies, wensleydale krullen en viscosevezel