Expositie 2022

Hilde van Oosterhout

Ik ben Hilde van Oosterhout in ben 65 jaar, ongeveer 2 jaar geleden ben ik begonnen met vilten. Omdat ik heel erg graag meer wilde kunnen maken ben ik online gaan zoeken naar een cursus vilt maken en vond de online viltschool. Inmiddels heb ik een eigen merknaam: De Viltspin en mijn eigen kleine raamwinkel die veel belangstelling krijgt. Ook heb ik in januari van dit jaar een website gestart. www.deviltspin.nl Het gaat allemaal wel erg hard dus dat vind ik soms moeilijk. Mijn inspiratie haal ik uit de natuur in mijn directe omgeving. Bladmotieven en bloemmotieven komen in al mijn werk terug. Naast vilt maken schilder ik graag en speel ik piano. En op het moment ga ik aan de slag met de cursus ecoprinten.

Werkstuk 1: Juffertje in het groen

Mijn 1ste werkstuk is een tas op een basis van kaardvlies van bergschaap met een decoratie( van merino lontwol )van omhoogklimmende Lonicera ranken. Het is een royale cross body tas met een hengsel van geitenleer. Het hengsel heb ik ook helemaal zelf gemaakt. Ik wilde een groene tas maken met een natuurlijke uitstraling maar ook een beetje stoer. De tas is gevoerd, heeft een magneetsluiting en een verstelbare leren schouderband met musketonhaken.

Afmeting

L 36 cm, H 7 cm, B 33 cm

Materialen

Kaardvlies van Bergschaap, merino lontwol, geitenleer

Te Koop?

Ja, €75,-

Werkstuk 2: Juffertje in het groen sjaal

Mijn 2de werkstuk is een sjaal met bladranken en blauwe bloemen. De sjaal heeft aan een kant loshangende bladeren. Ik heb de sjaal heel erg dun gelegd om een beetje luchtig kantachtig effect te proberen te krijgen. De sjaal en de tas horen bij elkaar maar kunnen ook los verkocht worden.

Afmeting

L 180 cm B 35 cm ongeveer.

Materialen

chiffonzijde en merino lontwol en kaardvlies van Bergschaap

Te Koop?

verkocht