Insectenkunst 2024

Expositie: Insectenkunst 2024

Ga jij ook stralen op deze bijzondere expositie?

Bekijk de opname van de inspiratie les

waarin ik meer vertel en we samen brainstormen

Bekijk hier de uitleg en meld je direct aan via de link op deze pagina

Doe je mee? Wacht niet te lang maar schrijf je in.

Jouw werk op de expositie: "Insectenkunst"

Ben jij een vilt maker met veel of weinig ervaring?

Wil jij graag jouw unieke werken laten zien?

Wil jij onderdeel zijn van deze bijzondere expositie?

Ik nodig je uit om mee te doen met de expositie die start met een spetterend openingsweekend op 13 en 14 juli 2024 in Ommen in en rond het Atelier.

Vervolg expositie doorlopend in de zomer tot en met 25 augustus

(24 en 25 augustus is ook de expositie van de deelnemers van het traject "Eigen collectie")

Thema: Insectenkunst

• 1) Eén werk, of meerdere kleine werken, in een glazen pot binnenmaat 18x18x18 cm.

• 2) Eén werk, of meerdere kleine werken voor in een vitrine maat max 30x 30 cm.

• Als je een 2D werk maakt is je werk gespannen om een canvas paneel of mdf-plaat.

• Het mag 2 of 3 dimensionaal zijn.

• Het mag ook een object zijn, een sieraad of gebruiksvoorwerp, boekje, etui, etc. Het kan ook een samenstelling van meerdere werkstukjes zijn.

• Denk na over de presentatie en maak een beschrijving (zie algemene voorwaarden).

• Opsturen kan tussen 1 juni en 14 juni (na overleg)

• Aanmelden kan tot uiterlijk 1 mei

• Gratis inspiratie les (online) met instructie voor presentatie en omspannen etc.

Jij kunt hieraan meedoen:

• Als je de vilttechniek goed beheerst (hoeveel jaar ervaring je hebt is minder belangrijk).
  • Het maakt niet uit of je een paar maanden of een paar jaar ervaring hebt, iedereen mag meedoen op zijn/haar eigen niveau.
  • Als je graag origineel en eigen werk wilt maken en dit aan de buitenwereld wilt laten zien.
  • Als je het leuk vindt om deze uitdaging aan te gaan en samen met heel veel viltliefhebbers deel te nemen aan dit bijzondere vilt evenement, waarbij we samen het viltmaken op de kaart gaan zetten.
  • Als je jezelf wilt profileren als viltkunstenaar, je bedrijf en je activiteiten worden vermeld op de online expositie pagina
  • Als je je werk wilt verkopen (hoeft niet) tussen de €24,95 en de € 300,00 , afhankelijk van je techniek, ervaring en uitwerking. In de extra inspiratie les geef ik hierover uitleg.

Lees hier de algemene voorwaarden voor deze expositie, klik hieronder

Wat houdt het precies in?

2 start dagen expositie boordevol activiteiten en ontmoeting.

Daarna 6 weken doorlopende expositie

met ongeveer 2000 (seizoen-) bezoekers van de blauwe bessen pluktuin

Afsluitend weekend 24 en 25 augustus

tijdens de expositie van 12 aankomende Viltkunstenaars

Ben jij onderdeel van deze bijzondere expositie?

Ga jij jouw werk showen en/of verkopen?

Samen exposeren

6 weken lang gaan we samen een fantastische expositie maken rondom het atelier. In het voedselbos en in de pluktuin zullen we bijzondere expositie plekken maken. Het publiek kan dan wandelend genieten van de bijzondere Insecten kunstwerkjes. (En daarnaast natuurlijk lekker blauwe bessen plukken)

We starten samen op met een live online inspiratieles

In de online les geef ik meer uitleg over de mogelijkheden. Ik help je zoeken naar inspiratie in het thema en draag allerlei ideeën en mogelijkheden aan.

Ik deel tips om je werk op te spannen en te presenteren.

Feestweekend

We maken er een mooi feest viltweekend van. Naast de expositie zullen er leuke extra activiteiten georganiseerd worden in en om het atelier. Materialen zijn te koop en er zijn demonstraties en miniworkshops. Voor exposanten is de toegang gratis.

Ontmoeting

Dit is de ideale gelegenheid om heel veel viltliefhebbers te ontmoeten. Leden van de Onlineviltschool.  Ingeborg, Percy en andere team leden, viltcoaches etc.

Ben jij erbij? We proberen mooie arrangementen te regelen met hotels/B&B's in de omgeving. Ook zijn er in Ommen en omgeving volop kampeer en kamper plekken.

Blijvende Online expositie

Foto's van de kunstwerken komen op een online expositie site te staan. Iedere deelnemer krijgt zijn eigen podium. Waarin je vertelt over jezelf en je werk, verwijzing naar je site en overige activiteiten. Een mooie manier om jezelf en/of je bedrijf op de kaart te zetten.

Je kunt je werk eenvoudig opsturen...

Door jouw aanmelding regel je direct de verzending heen en terug van je werk, dat zit bij de prijs in. Je krijgt van ons een digitaal verzendbewijs. Dus brengen is niet nodig en ophalen ook niet. Als je werk niet verkocht is, sturen we het netjes naar je terug. Je kunt dus ook meedoen als je niet in de gelegenheid bent om te komen. (het is natuurlijk wel erg leuk om zelf aanwezig te zijn)

Thema: Insectenkunst

Hoe ga jij dit thema vormgeven?

Wat is er allemaal mogelijk?

Zijn er ook beperkingen?

In de inspiratie les gaan we samen brainstormen en vertel ik je meer over de mogelijkheden.

Meld je gratis aan voor deze inspiratieles

Ben je Basislid, VIP lid of Master lid?

Dan krijg je extra korting

Deelname aan de expositie

Basis, VIP of Masterlid

Inschrijving voor de expositie: Insectenkunst

• 2 expositie plekjes
    • glazen pot t.w.v. €19,95 van 20x20x29 cm krijg je na afloop zelf mee of is voor de klant die je werk koopt.
    • 1) Eén glazen pot te vullen 18x18x18 cm
    • 2) Eén vitrine plek te vullen 30x30x30 cm
  • Gratis verzenden heen en terug van het werk
  • Gratis toegang tot de expositie