Cursus jas vilten

Nu ook op alle cursussen     tijdelijk 50% korting

Cursus jas vilten

In 12 weken je eigen stof en jas maken!

Bekijk de resultaten van vorig jaar!

Wil je zelf meedoen met de cursus? Meld je nu direct aan!

Lees hieronder meer.

Hoe werkt het?

• Vilt maken is een hele bijzondere techniek. Van wol, water en zeep kun je door lichamelijke inspanning hele mooie viltstoffen maken.
  • Geweldige mogelijkheden. Door naaldvlies te gebruiken krijg je gegarandeerd goede resultaten!!!
  • In deze cursus leer ik je stap voor stap hoe je van eigen ontwerp naar een mooie jas komt.
  • Je gaat je eigen ontwerp maken. Door de eenvoudige methode die ik gebruik kun jij dit ook.
  • Het is handig dat je al wat viltervaring hebt als je met deze cursus mee wilt doen. Maar zelfs met weinig ervaring en voldoende motivatie gaat het jou ook lukken.
  • Tijdens deze cursus krijg je per week een mail met het programma. Ik neem je stap voor stap mee door het proces. Dit zorgt ervoor dat je het ook echt gaat doen en af gaat maken.
  • Unieke kans om op deze manier gemotiveerd aan de slag te gaan met het maken van je eigen jas.

In deze cursus "Jas maken"

leer ik je graag alle fijne kneepjes

van het vilt maken.

Mijn naam is Ingeborg

Als oprichter van de OnlineViltSchool wil ik graag zoveel mogelijk mensen laten kennismaken met het vilt maken

Ik word er zelf heel blij van en dat plezier en die ontspanning gun ik jou natuurlijk ook.

Zelf ben ik al 28 jaar met deze techniek bezig en ik ontdek nog elke dag nieuwe mogelijkheden

Welkom bij de lessen van de OnlineViltSchool!

Ingeborg Honer

Docent en oprichter OnlineViltSchool

Kijk hieronder voor meer ervaringen en foto's!

Er is zoveel mogelijk met wol en zijde!

"Zo wonderlijk dat je dit gewoon zelf kunt maken"

Deze cursus heeft me geholpen het nu echt te gaan doen. Ik had al zo vaak gezegd dat ik eens kleding voor mezelf wilde maken. Met de tips van Ingeborg en natuurlijk de "stok achter de deur" van de cursus, heb ik nu een mooie jas die ik met veel plezier draag.

Susan (1 jaar ervaring met vilt maken)

Ik heb een aantal sjaals gemaakt naar aanleiding van de gratis les, daarna ben ik gestart als VIP lid en na een paar maanden heb ik de stoute schoenen aan getrokken en gestart met de stoffen voor mijn eigen jas. Nu draag ik hem elke dag en krijg ik veel complimenten. Het hielp echt om het samen te doen in online verband.

Marion (7 maanden geleden gestart met vilt maken)

Cursus Jas vilten in 12 weken een mooie jas!

Ken je de basis van het vilt maken?

Wil je al heel lang zelf kleding maken van vilten stoffen?

• Dit is je kans om dat te gaan doen.
  • Ik leg je stap voor stap uit, in heldere videolessen, hoe je dat aanpakt (ruim 40 video's)
  • Je maakt je eigen ontwerp
  • Proeflappen en planning van materiaal.
  • Binnen 12 weken je eigen jas!
  • 4 maanden toegang tot deze lessen.
  • In combinatie met een Basislidmaatschap* onbeperkt toegang.

Meld je aan!

Elke week een mail met het programma van die week.

Je kunt je eigen tempo aanhouden.

Doe je mee? Meld je hieronder aan!

Veel gestelde vragen

Jas vilten

Ik heb weinig viltervaring is deze cursus dan geschikt voor mij?

Als je weinig ervaring hebt maar heel gedreven bent, is het mogelijk om met deze cursus mee te doen. Je start met het maken van proeflappen waardoor je al wat oefent met de techniek. Is de stap te groot voor je? Dan raad ik je aan om eerst kleinere projecten te gaan doen. Je kunt je dan aanmelden als VIP lid. En starten met de basistechnieken

Wat ben ik ongeveer kwijt aan kosten voor het vilten van een jas?

We gebruiken naaldvlies als basis voor een jas. Daarnaast gebruik je lontwol en evt. voeringstof (eigen keuze) Kosten zijn afhankelijk van je maat en model tussen de 50 en 100 euro ongeveer.

Ik heb wat verminderde energie, is het voor mij dan wel mogelijk om hier aan mee te doen?

We maken de jas uit meerdere lappen vilt. Je kunt dit verdelen over meerdere dagen dus aanpassen aan je eigen mogelijkheden. Meestal maken we een lap per pand of deel van de jas. Het is ook mogelijk om meerdere kleine lappen te vilten en die aan elkaar te naaien zo wordt het nog overzichtelijker.

Ik ben bang dat het vilten te zwaar voor me is, is daar een oplossing voor?

Je kunt gebruik maken van Turbo vilttechnieken. (we gebruiken bijvoorbeeld een schuurmachine) dit maakt het werk van rollen en kneden veel lichter of je kunt die stap zelfs overslaan. Zo is het heel goed te doen. De cursus Turbo vilten (video instructie) krijg je er gratis bij.

Ik twijfel tussen een VIP lidmaatschap en deze cursus Jas vilten, wat is het verschil?

De cursus "Jas vilten" is één volledige cursus van 40 video lessen over het maken van een jas. Bij het VIP lidmaatschap krijg je toegang tot de volledige cursus inhoud van het VIP lidmaatschap dit zijn 26 cursussen met honderden lessen (de cursus jas vilten is er daar 1 van) VIP is veel vollediger en uitgebreider. De cursus Jas vilten is overzichtelijk en voor een beperkte termijn beschikbaar (1x betalen of 3 maanden) (Vip lidmaatschap 1 x per maand tot afmelding minimaal 12 mnd)

Ik wil graag iets anders maken in plaats van een jas. Stoffen maken vind ik wel erg interessant maar ik maak er dan liever een rok van of een kussen kan dat ook?

Jazeker, van vilt kun je alles maken wat je maar wilt, als je maar zorgt dat de kwaliteit van je stof goed is. Je kunt in dat geval het beste VIP lid worden dan heb je direct toegang tot alle lessen. Van basistechniek tot stoffen maken. Maar ook lessen over ontwerp en inspiratie.

Heb je zin om mee te doen?

Klik hieronder en meld je aan