Helma Nielen

Ik ben Helma Nielen, 61 jaar en woon in Katwijk NB. Ik ben al zo'n 6 jaar aan het vilten. Het proces van de wol bewerken met water en zeep om er iets van te creƫren blijft me verbazen. Het is ook zo heerlijk ontspannend om hiermee bezig te zijn. In Zwolle ben ik op de beurs in contact gekomen met Ingeborg. Via de onlineviltschool heb ik de diverse trajecten doorlopen en daar heel veel van geleerd. In augustus ga ik met 7 andere cursisten exposeren vanuit de cursus ontwerp je eigen collectie in Ommen. Dit is heel erg spannend. We gaan er een hele mooie expositie van maken. Iedereen is erg enthousiast. Je kunt me op facebook vinden onder Helma Nielen. Op instagram is mijn naam nielenhelma.

Ik heb een serie werkstukken gemaakt die laten zien dat de vier elementen van de natuur elkaar nodig hebben en daarmee zorgen voor transformatie. De bloem heeft het blad nodig om van knop tot bloem te komen. De bij heeft de bloem weer nodig om zijn honing te kunnen maken. De vlinder kan geen vlinder worden als de rups geen blad heeft om van te eten. De bloem heeft de bij weer nodig om zaadjes te kunnen produceren. De serie vormt een geheel en niet per werkstuk apart een transformatie. De gebruikte materialen zijn per werkstuk hetzelfde. Lontwol met zijdevezels en wenslydalekrullen. Geborduurd met katoenen draad en glaskraaltjes.

Werkstukken zijn niet te koop