Hannah van Beek

Mijn naam is Hannah van Beek. Ik ben 65 jaar. Ik denk dat ik nu ongeveer 4 jaar aan het vilten ben, ontdekt via de online viltschool en VIP lid. Ik ben wild van vilt, het is ontzettend leuk om te doen en veelzijdig. Ik heb o.a. vachten gevilt, kleding, tassen, hoedjes en woonaccessoires. Ik hoop dat ik dit nog jaren kan blijven doen. Mijn website is www.viahannah.nl of volg mij op insta van wol_naar_vilt

Bij het thema transitie dacht ik gelijk aan de Schepping, een niet te evenaren transitie vanuit ledigheid, geschapen tot een fascinerende wereld van water, aarde, mensen, flora en fauna.

Werkstukken zijn te koop, samen voor € 160,00

1e werkstuk

Genesis 1: De aarde was woest en leeg

Zwarte chiffonzijde met zwart naaldvilt. Gotland krullen, grijze en zwarte merinowol 27 micron. Tekst "De schepping"met merinowol mbv van naaldvilt erop gemaakt.

2e werkstuk

God maakte de wolkenhemel door de watermassa te verdelen tussen hemel en aarde. De 2e dag. Daarna zei God: laat het water onder de hemel samenstromen in zeeën en het droge land zichtbaar worden en God zag dat het goed was.

Zwarte chiffonzijde met zwart naaldvlies als ondergrond. De kleuren zijn ingevilt met merinowol 27 micron.

3e werkstuk

God maakte 2 grote lichten. De zon beheerste de dag en de maan beheerste de nacht. Ook maakte Hij de sterren om de aarde te verlichten. De 4e dag. Op de 5e dag maakte God de grote zeedieren, allerlei vissen en vogels, elk naar hun eigen aard. Hij zegende ze en zei: Vermenigvuldig je en bevolk de zeeën. Tegen de vogels zei hij : zorg dat jullie aantal groeit zodat de aarde vol wordt.

Zwart naaldvlies. Kleuren van de aarde, zee en hemel gevilt met merinowol 27 micron. Figuren geprikvilt met merinowol 27 micron.

4e werkstuk

God maakte alle soorten wilde dieren, vee en kruipende dieren, elk naar hun eigen soort. Hij zag dat het goed was. God schiep daarna de mens als Zijn evenbeeld. Als man en vrouw schiep Hij hen. God zegende hen. De vruchten en zaaddragende planten gaf Hij hen als voedsel. Het gras en de planten gaf Hij aan de dieren. Toen overzag God alles wat Hij gemaakt had en zag dat het heel goed was. De 6e dag. Zo werden de aarde en de hemel en alles wat leeft gemaakt. Op de 7e dag rustte Hij en zegende die dag en maakte die dag als een bijzondere heilige dag.

Zwart naaldvlies als ondergrond. Kleuren zijn van 27 micron merinowol gevilt. Wolken zijn apart gevilt met wensleydale wol. Schapenvachtje van Drents heideschaap. Overige kleuren van figuren geprikvilt met merinowol 27 micron