Onlineviltschool

Froukje Verschoor

Ik ben Froukje Verschoor 48 jaar, ik ben net begonnen met vilten en volg sindskort viltlessen via de Onlineviltschool.

Ik vind het leuk om te vilten, omdat ik het prettig vind om met wol te werken.

Voor het  thema "transformatie" heb ik inspiratie uit mijn yogalessen gehaald.

"Verandering van donker naar licht".

De overgang van donker naar licht, staat symbool voor een innerlijke reis vanuit een moeilijke periode naar een makkelijke periode.

De vier viltvormen staan symbool voor verschillende yogahoudingen.

Dit werk is niet te koop

Werkstuk 1

Titel: "In het donker" Tijdens een periode vol tegenslag is een innerlijke reis op zoek naar geluk begonnen. De eerste stap naar het licht is gezet door het uitvoeren van de eerste yogahouding in een poging om weer in balans te komen. De bijbehorende viltvorm stelt de eerste yogahouding voor. Het zwart/grijs de periode vol tegenslag en het wit stelt een lichtje aan de horizon voor.

Gebruikte materialen: Merino lontwol "extra fijn" Black op wolvlies.

Werkstuk 2

Titel: "Ingewikkeld" Tijdens deze periode is er al wat licht te zien, maar het is nog steeds een zware tijd. Ik heb daarom gekozen voor een viltvorm, die een ingewikkelde yogahouding voorstelt. Het grijs (shabby grey) vermengd met wit stelt het eerste licht voor.

Gebruikte materialen: Merino lontwol "extra fijn" Shabbey Grey op wolvlies.

Werkstuk 3

Titel: "Uitgestrekt" Het begin van een nieuwe periode is aangebroken, waarin er meer ruimte is voor innerlijke rust. Dit keer stelt de viltvorm een uitgestrekte yogahouding voor, waarbij je naar boven kijkt. De lichtere tint stelt het aankomende licht voor.

Gebruikte materialen: Merino lontwol "extra fijn" Cloud op wolvlies.

Werkstuk 4

Titel: "In het licht" Door weer terug in balans te zijn, is het licht bereikt en is deze innerlijke reis ten einde gekomen. De laatste viltvorm stelt uiteraard een yogavorm voor waarbij je in balans staat. Het wit stelt licht en positiviteit voor.

Gebruikte materialen: Merino lontwol "extra fijn" Natural White op wolvlies.