Astrid Pouw

Astrid Pauw

Ik ben Astrid Pauw. Ik heb in februari 2020 voor het eerst gevilt op de handwerkbeurs omdat mijn zus zo'n sjaal zo leuk vindt! In de coronatijd die daarna volgde ben ik lid geworden van de Onlineviltschool en heb al vele werkstukken gemaakt en geef incidenteel aan kleine groepjes viltles en ecoprintles. Het ecoprinten vind ik ook geweldig om te doen. Ik ben gefascineerd door kleuren en ook door de technieken waarbij je van losse plukjes wol of garen een geheel creëert dat heel anders oogt.

Transformatie betekent voor mij verandering. Het gooien van een kiezeltje in het water geeft al verandering. Een plons in het water geeft rimpelingen en die zijn vaak cirkelvormig. Hoe je als mens met verandering omgaat, is voor iedereen anders. Wie het boek "omringd door idioten" kent, kent ook de indeling in rode, blauwe, gele en groene persoonlijkheden. Deze kleurindeling heeft meegespeeld in de ontwerpen/.

Het werk is te koop

Werkstuk 1: Kiezels in de vijver. Hoe begin je verandering. Veel kleine kiezels in een vijver geven veel kleine rimpelingen. de blauwe en groene kleur zijn gekozen om dat deze persoonlijkheden niet van de grote gebaren houden, maar dat wil niet zeggen dat ze kopieen zijn van elkaar. Elk cirkeltje heeft zijn unieke eigenschappen.

Gebruikte materialen: Chiffonzijde belegd met witte merinolontwol met zijde en de cirkels zijn gemaakt van merino lontwol in drie kleuren en zijdevezels

Werkstuk 2: Meegaan in de stroom. Loop jij om te veranderen met de massa mee? Als je dan meegaat in die richting, weet je dan zelf nog wie je dan bent? Ook in de massa is niet iedereen hetzelfde.

Gebruikte materialen: Chiffonzijde met witte merinowol met zijde belegt. De gekleurde driehoekjes zijn de puntjes die overblijven van gevilte babyslofjes met puntjes rond de enkel. Die slofjes zijn allemaal gemaakt van twee kleuren merinowol. De achterkant is ook heel leuk geworden; helaas zie je daar niets meer van

Werkstuk 3: Opvallende overgangen. Verandering kan de meest prachtige kleuren creëren. Hoe bepaal je wat jouw eindresultaat is? Waar is het einde; is er een einde en waar wil je stoppen?

Gebruikte materialen: Chiffonzijde met witte merinowol met zijde belegt. Daarop een regenboogwollont.

Werkstuk 4: Kleurrijke chaos. Leidt jouw verandering tot totale chaos zonder structuur? Mooi!! Maar zonder keuzes!! Waar is het begin en waar is het eind. Of is dat niet belangrijk.

Gebruikte materialen: Witte merinowol met zijde als basis. Daarop reepjes chiffonzijde en pongezijde en een regenbooglontwol.