Anne-Marie Magielse

Mijn naam is Anne-Marie Magielse en ik woon sinds kort in Zevenhuizen, Groningen. Ik ben mijn hele leven al creatief bezig geweest met onder andere tekenen, schilderen, klei en glas maar sinds ik het vilten ontdekt heb, heb ik mijn passie gevonden. Wol is een heerlijk materiaal om mee te werken. Je kunt eindeloos variëren met kleuren, de combinatie van wol, warm water en zeep maken het een beleving voor je zintuigen. Het ruikt lekker en het water en de wol zijn lekker warm en zacht. Ik werk voornamelijk intuïtief en laat mij inspireren door de natuur en het leven zoals het zich aandient.

In 2018 heb ik een basiscursus vilten gevolgd en sindsdien heb ik meerdere jaarcursussen masterclasses en workshops gevolgd om mijzelf verder te bekwamen in het ambacht.

Beschrijving van het werk

Mijn werkstuk transformatie is uit te leggen als één geheel en niet als losse werkstukken.

Mijn werk is namelijk begonnen als één geheel. Ik had een lap gevilt (verschillende soorten wol op kaasdoek) met een afbeelding van het landschap in de omgeving waar ik toen woonde. Mijn man en ik hadden het huis van onze dromen gevonden op een schitterende locatie in Drenthe. Die droom van toen is uiteen gevallen en na een echtscheiding stond ik voor de transformatie van mijn eigen leven.

Van alles hebben naar alles kwijtraken en opnieuw beginnen.

De transformatie:

- De lap heb ik in vier stukken geknipt

- Van voorzijde ben ik gegaan naar achterzijde (de achterkant bleek nog mooier dan de voorkant. De wol schijnt door het kaasdoek heen en geeft een mooie structuur aan het doek)

- Ik ben eindeloos aan het puzzelen geweest welk patroon er moest ontstaan wat kon uitdrukken hoe ik mij voelde. Echter, de panelen kunnen op andere manieren worden opgehangen of in een andere volgorde. Zo ontstaat er een dynamiek die voor iedereen anders kan aanvoelen. Ook dit hoort bij de transformatie.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor hoe het nu is.

- De lijnen die ontstonden staan voor het feit dat het leven alle kanten kan opgaan en de verschillende paden die we bewandelen

Het werk is in zijn totaal te koop voor € 500,00